Reggio Emilia filosofija

Susisiekimo forma

Svarbiausia leisti vaikui pačiam tyrinėti ir atrasti, o ne suteikti jam atsakymus. – Loris Malaguzzi

Mini darželių ugdymo programa yra įkvėpta Reggio Emilia filosofijos. Organizuojant ir įgyvendinant ugdymo turinį taikome daug Reggio Emilia filosofijos vertybių, principų.

Reggio Emilia filosofija – kilusi iš Šiaurės Italijos. Jos pradininku, įkūrėju laikomas – Loris Malaguzzi. Šiuo metu ši filosofija, kartu su savo idėjomis ir vertybėmis laikoma viena geriausių ir labiausiai tinkančių ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymuisi visame pasaulyje.

Pagrindinės Reggio Emilia vertybės:

Vaikas – ugdymo centre. Kiekvieną vaiką priimame, kaip stiprią, kompetetingą, protingą, unikalią ir kūrybingą asmenybe. Ugdymas sukasi aplink vaiką ir dėl vaiko.

Aplinka – trečioji mokytoja. Aplinka sutvarkyta taip, kad vaikas galėtų semtis minčių ar idėjų iš jos. Ji yra nuolat atnaujinama, atsižvelgiant į vaikų poreikius ir interesus. Aplinka kuriama bendradarbiaujant vaikams, tėvams ir pedagogas.

Pedagogai – ne žinių perteikėjai, o jų kūrėjai kartu su vaikais. Pagrindinės pedagogo funkcijos – patarti, įkvėpti, nukreipti, palaikyti. Ugdytojas nėra diktatorius, vadovaujantis ugdymo procesui. Priešingai jis skatina mąstyti, bendradarbiauti, patiems vaikams kurti žinias.

Ugdymo priemonės ir medžiagos – patrauklios, viliojančios, skatinančios, atitinkančios vaikų patirtį ir kultūrą. Ugdymo procese naudojama daug natūralių, gamtinių medžiagų, antrinių žaliavų, neatsisakoma ir tradicinių žaislų. Vaikai su medžiagomis sąveikauja į jas žiūrėdami, liesdami, vartydami, uostydami, klausydami, maišydami, kilnodami, sverdami. Darbui su medžiagomis naudojami įvairūs paviršiai – šviesos, veidrodiniai stalai, projektoriai ir kt.

Tėvai – ugdymo proceso dalyviai. Reggio Emilia ugdymo įstaigose skatinami stiprūs ir pozityvūs santykiai tarp tėvų ir pedagogų. Tėvai yra suvokiami kaip ugdymo įstaigos dalis. Tėvai yra svarbūs dalyviai planuojant ir įgyvendinant ugdymo veiklas.